De start van het Italiaanse label Diesel – Stoere, comfortabele herenkleding
Als Renzo Rosso in 1978 het jeansmerk Diesel op de markt brengt, heeft hij een duidelijk doel voor ogen: het produceren van kleding dat staat voor passie, zelfexpressie en individualiteit. Waar het ooit allemaal begon met kleding, is het kledingmerk tegenwoordig echt een levensstijl geworden. In samenwerking met toonaangevende bedrijven worden naast kleding ook onder meer horloges, sieraden, brillen, geuren en fietsen gefabriceerd. Vandaag de dag is het Italiaanse merk nog steeds wereldwijd een begrip in de modewereld dat constant inspeelt op de nieuwe ontwikkelingen en trends op het gebied van de mode.
De collectie herenkleding van Diesel
Elk seizoen komen er minstens 3000 nieuwe items op de markt waaronder talloze jeans. De jeansbroeken zijn er in diverse stijlen, kenmerken, stoffen en ontwerpen: dat is waar het Italiaanse merk in feite mee bekend is geworden. Naast deze collectie zijn er ook heel veel items van bovenkleding voor heren te verkrijgen. Het assortiment van herenkleding in de Diesel webshop bestaat uit jeans, shorts, T-shirts, poloshirts, casual overhemden, truien, vesten en jassen. Naast de huidige en gangbare modetrends zijn er zeker in de hele collectie items te vinden die net wat unieker en fraaier zijn dan de meeste casual en denimkleding.
Broeken
De jeansbroeken in de Diesel webshop zijn verkrijgbaar in verschillende lijnen. Online zijn de lijnen Thommer, Sleenker, Buster en Bazer te bestellen. Alle Diesel jeans kenmerken zich door een stoere, hippe uitstraling die zijn gefabriceerd van hoogwaardige kwalitatieve stoffen. Ze zijn te bestellen in verschillende kleuren, van lichtgrijs en hemelsblauw tot aan donkerblauw. Ook kunt u kiezen uit verschillende pasvormen. De jeansbroeken zijn te koop in een slim fit en normale fit pasvorm.
Shorts
Diesel shorts zijn evenals de jeansbroeken vervaardigd van stevig en comfortabel katoen. In de Diesel webshop zijn ze te koop in een slim fit pasvorm. De materialen die toegepast zijn om de shorts te fabriceren zijn katoen en polyester in combinatie met stretch. De korte broeken zijn perfect te combineren met een mooi T-shirt of poloshirt. Ideaal om te dragen tijdens een mooie zomerse dag!
T-shirts
In de online webshop is er een breed aanbod van T-shirts te koop. Verkrijgbaar in diverse kleuren, pasvormen en ontwerpen. Ze zitten zeer comfortabel wat ze uitermate geschikt maakt om buiten tijdens het mooie weer een activiteit te ondernemen. Vrijwel alle Diesel T-shirts zijn voorzien van een fraaie opdruk in de vorm van een logo of tekst. De T-shirts, die gemaakt zijn van luchtig katoen, hebben allemaal een ronde hals. Bovendien heeft u de keuze uit T-shirts met korte of lange mouwen.
Poloshirts
Buiten de T-shirts kunt u in de Diesel webshop kiezen uit een grote collectie poloshirts. Deze zijn te koop in mooie, frisse kleuren die variëren van wit, lichtgrijs en lichtblauw tot aan donkerblauw en zwart. Doordat ze gemaakt zijn van luchtig katoen zijn ze uitermate geschikt voor een warme zomerse dag. Alle Diesel poloshirts hebben op de borst een klein logo van het merk.
Overhemden
Bent u op zoek naar een casual overhemd? Ook dan kunt u in de Diesel webshop terecht. Hier vindt u fraaie overhemden met een stoer en ruw randje. Door de toegepaste materialen voelen ze erg comfortbel aan en komen ze erg stijlvol over. Uitermate geschikt om op het werk, tijdens een dagje uit of gewoon thuis te dragen! Het combineren van een overhemd met een mooie jeansbroek van Diesel maakt de outfit nagenoeg compleet!
Truien
Op de wat koudere dagen wilt u zich natuurlijk wat warmer kleden. In het assortiment zijn verschillende Diesel truien te koop. Met een breed aanbod van truien in diverse stijlen, kleuren en stoffen is de keuze groot. Gegarandeerd is er voor elke heer wat geschikts te vinden. Wilt u een effen trui of liever met een opdruk, u vindt altijd wel een geschikt item! De truien, die voorzien zijn van een ronde hals of een polokraag, zijn te bestellen in de kleuren donkergroen, grijs en zwart.
Vesten
Wilt u naast een trui op sommige dagen bij voorkeur een vest dragen? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. De Diesel webshop bevat stoere vesten die bestaan uit stevig katoen. De vesten hebben een ritssluiting en een opstaande kraag. Ze zijn zo ontworpen dat er een sportieve en stoere look wordt gecreëerd.
Jassen
Wilt u nog snel een jas bestellen? Ook dan zijn er mogelijkheden in de Diesel webshop. De Diesel jassen in de collectie onderscheiden zich door hun bijzondere ontwerp. De combinatie van diverse toegepaste materialen zorgen voor een unieke uitstraling. De jassen, die zijn voorzien van twee handzakken en een capuchon, zijn prima te combineren met een mooie jeansbroek!
Bent u op zoek naar een specifiek kledingstuk? Neem dan gerust een kijkje in de online webshop en bestel snel uw favoriete item. Regelmatig hebben wij mooie aanbiedingen voor u. In dat geval kunt u terecht in onze Diesel outlet.
‘For Successful Living’ – De ongekende groei van het jeanslabel
Van oudsher is het echt een jeanslabel. Echter in de loop der jaren breidde Rosso de collectie uit met bovenkleding. Ook werden er diverse accessoires op de markt gebracht. Als doel had Rosso om van Diesel een echt ‘lifestyle’ merk te creëren. Met hun bekende slogan ‘For Successful Living’ en door middel van sterke, iconische en speelse campagnes, heeft het merk in een enorm snel tempo een plek weten te bemachtigen in de modewereld. Achter de talloze items die tegenwoordig geproduceerd worden, zit een verhaal. Met zeer veel passie, creativiteit en lef worden ontwerpen gemaakt die de basis vormen voor de uitgebreide herencollectie. Nieuwe invloeden worden gecombineerd met bestaande klassieke ontwerpen. Met een vleugje rock and roll en gewaagde grafische creaties, wordt er elk jaar een ruim aanbod geleverd voor de moderne, modieuze man. Over de hele wereld heeft het Italiaanse jeanslabel ondertussen meer dan 5000 winkels. Het idee van Rosso, om in tegenstelling tot de gangbare herenkleding een alternatief jeansmerk te creëren, is uiteindelijk gelukt. Het merk is inmiddels al vele jaren een internationale term die overal ter wereld bekend is geworden.
Met de fraaie en modieuze kleding heeft Diesel zich ontwikkeld tot één van de hoofdrolspelers op het gebied van mode. Hieruit komt het karakter wat zij uit wilt stralen naar voren: innovatief, iconisch, uniek en gedurfd. Dit ligt exact in de lijn der verwachtingen wat OTB, het overkoepelende bedrijf van Diesel, nastreeft. OTB, voluit ‘Only the Brave’, werd in 2002 opgericht en heeft naast het Italiaanse kledingmerk ook onder andere de merken Maison Margiela, Viktor & Rolf en de bedrijven Staff International en Brave Kid onder haar hoede. Diesel speelt binnen dit bedrijf een grote rol en de kleding onderscheidt zich door haar visie dan ook ten opzichte van de hedendaagse herenmode. Met veel passie en creativiteit brengt het merk kleding op de markt dat de grenzen van de mode verlegt.
Naast het produceren van herenmode worden er diverse goede doelen gesteund. De OTB Foundation, in 2008 opgericht door Renzo Rosso, ondersteunt veel sociale projecten die erop gericht zijn een positieve bijdrage te leveren aan het milieu en samenlevingen wereldwijd. Projecten die gesteund worden zijn innovatief, hebben direct een sociale impact en zijn duurzaam. Dit is exact wat Rosso, die werd geïnspireerd door de spiritueel leider Dalai Lama, voor ogen heeft. De missie is dan ook om sociale ongelijkheid in de wereld zoveel mogelijk te verkleinen. Ook wordt getracht een bijdrage te leveren aan minder ontwikkelde en welvarende gebieden om deze regio’s economische en duurzame vooruitgang te laten boeken. Sinds de oprichting van de OTB Foundation zijn er wereldwijd veel sociale projecten en initiatieven ondersteund. Uiteraard kunnen ook in Italië zelf veel goede doelen rekenen op de steun van de foundation. En dan natuurlijk in het bijzonder ook in de regio waar OTB gevestigd is. Veel lokale projecten en doelen hebben door de steun al ontzettend veel profijt ondervonden. Doordat Rosso zich al tijden lang persoonlijk inzet bij de OTB Foundation, werd hij door de Verenigde Naties benoemd tot Global Leader Millennium Development Goals. Naast deze erkenning werd op deze manier aandacht gevraagd onder het grote publiek voor kwesties als sociale ongelijkheid en duurzame ontwikkeling in de mode-industrie.